Iei masa in oras si iti este teama sa nu te aventurezi in preparate calorice? Iata cateva trucuri utile pentru a sta departe de tentatii!

Iei masa in oras si iti este teama sa nu te aventurezi in preparate calorice? Iata cateva trucuri utile pentru a sta departe de tentatii!

Ziua Indragostitilor ne-a oferit o scuza suplimentara pentru a lua masa in oras, iar daca locuiti intr-o zona nu foarte atractiva, nu este nimic mai confortabil decat sa faceti rezervari la un restaurant confortabil in vecinatate, in timp ce asteptati sa ajunga la temperaturile mai calde ale primaverii. Cu toate acestea, in timp ce mesele in oras sunt minunate pentru programul dvs. social si gustarile care ne rasfata, nu este intotdeauna atat de grozav pentru talia ta:

1. Cercetati meniul inainte de timp
Acest sfat este atat de simplu, dar atat de eficient: faceti cercetarile inainte de rezervare. Este usor sa cautati un meniu de restaurant online in zilele noastre si este o idee buna sa aveti un plan de joc. Daca decideti in avans cu privire la un fel de mancare mai sanatoasa, cum ar fi legumele, nu veti fi la fel de tentati sa comandati impulsiv pastele cu sos alfredo, atunci cand poftele va napadesc.

2. Cunoasteti o lista a preparatelor sanatoase
Asa cum este inteligent sa fii pregatit cu comanda de meniu inainte de timp, este de asemenea o idee grozava sa pregatesti o lista mentala de gustari sanatoase inainte de a intra in restaurant. Foarte suficient pentru un aperitiv. Cereti chelnerului sa aduca o farfurie de cruditati si sari peste toate dulciurile care iti mascau foamea. Cereti in schimb sparanghelul aburit sau broccoli.

3. Incercati regula 80/20
Unul dintre cele mai stricte lucruri despre a manca la un restaurant este ca portiile tind sa fie mult mai mari (si mai bogate) decat ceea ce in mod normal ar servi acasa. Pentru a tine cont de faptul ca cel mai probabil imi va fi servit o portiune care ma va lasa sa ma simt mai plina decat mi-ar placea, incerc sa raman regula 80/20 cand mananc. Pentru mine, inseamna sa mananc doar 80% din portia servita de mine la un restaurant, apoi sa iau un moment pentru a-mi evalua plinatatea inainte de a-mi termina farfuria. Este foarte usor sa aruncati in farfurie intregul tau fel de mancare atunci cand este chiar in fata ta, mai ales atunci cand exista o conversatie buna. Deci, a lua un moment de pauza este o modalitate foarte buna de a controla portia.

4. Alegeti o indulgenta
Fie ca este vorba de un pahar de vin, de cos de paine sau de desert, va recomand sa alegeti ce va fi „indulgenta”. De obicei, am tendinta de a sari peste cosul de paine daca nu sunt la un restaurant cunoscut pentru ca are paine prajita in casa si un unt special care nu trebuie ratat. Mi se pare ca rasfatarea cu un pahar de vin sau un desert delicios merita mai mult. Aceasta regula imi ajuta sa simt ca am o tratatie, in timp ce raman inca in scopuri sanatoase pe tot parcursul mesei. Desigur, exista situatii in care este bine sa va slabiti putin si sa aveti tortul si sa-l mancati – dar daca vorbim despre lipirea unui plan de alimentatie sanatoasa in timp ce va aflati la un restaurant, atunci alegerea unei indulgente este calea de urmat.

5. Daca aveti dubii, mergeti pe verde
Daca exista o regula pe care trebuie sa o tineti minte, este urmatoarea: cu cat mai multa verdeata mananci, cu atat mai bine te simti. Acest lucru nu se aplica numai la consumul la restaurante, ci si acasa. Prioritizarea verde este utila in special atunci cand toti ceilalti comanda aperitive prajite sau carbohidrati – in schimb, mergeti la salata verde. P.S. O portie de legume la gratar sau prajite este intotdeauna o idee buna!