Lucruri de care trebuie sa tii cont inainte de a-ti duce laptopul la un service

Lucruri de care trebuie sa tii cont inainte de a-ti duce laptopul la un service

Vezi tu, daca intampini o problema cu laptopul sau orice device, inainte de a-l trimite inapoi la magazin sau catre un service pentru consultanta, ar fi bine sa luati in considerare cateva lucruri.

Cu cativa ani in urma am fost angajat la un service in domeniul tehnologiei, oferind asistenta si servicii de reparatii laptopuri. Multe dintre probleme se puteau rezolva la fataservice-laptop locului, altele necesitau ceva timp de executie. Ar fi greu sa credeti anumite lucruri. Majoritatea angajatilor de langa mine erau unii dintre cei mai inteligenti oameni din zona, insa modul in care abuzau de dispozitivele lasate la reparat era uimitor, de la un comportament iresponsabil privind dispozitivele(cazaturi, zgarieturi, ecrane sparte, etc.), materialele stocate in laptop si chiar deschiderea unor lucruri pe care clar nu ai vrea sa le arati unei persoane mai in varsta. Mai ales ca stiau ca informatiile confidentiale se aflau la un ALT+TAB distanta.

Cunosti tehnicianul?

Primul si primul lucru – iti trimiti laptopul sau dispozitivul catre o persoana pe care o stii? Mai mult de atat, e acea persoana una de incredere? E usor sa obtii incredere atunci cand lucrezi ca tehnician – tot ce ai nevoie este sa pui la dispozitie o expertiza si sa aratati ca ati inteles problema si ca aveti o modalitate sigura de rezolvare. Clientul va face abstractie de alte detalii ce tin de confidentialitate, pentru ca ceea ce primeaza pentru el este repararea produsului. Atunci cand increderea iti poate fi dobandita cu o asemenea usurinta, este important sa te asiguri ca dispozitivul si datele ce urmeaza a fi predate vor fi tratate cu respect, sensibilitate si confidentialitate.

Din nefericire, aceasta nu este o solutie des intalnita. O situatie de acest gen a fost abordata in SUA, cand o femeie care si-a predat laptopul pentru a primi suport tehnic cu privire la o defectiune a acestuia, a aflat ca un reprezentant al firmei respective s-a folosit de cateva fotografii personale.

In mod normal, orice persoana cu anumite cunostinte in calculatoare poate obtine un loc de munca in domeniul suportului tehnic. Pot fi persoane recent iesite din inchisoare sau din facultate. Cu toate acestea, chiar daca pur si simplu stiu despre ce vorbesc, nu inseamna ca trebuie sa le acordam incredeere. In schimb, asigurati-va ca aveti de-a face cu o firma de renume si ori de cate ori este posibil, vorbiti cu ei fata in fata.

Securizeaza datele personale

Cat timp este important sa nu faci niciun fel de schimbari la partea software sau hardware pe laptopul tau atunci cand il trimiti catre un agent de suport tehnic – primul lucru pe care vor incerca sa il faca este acela de a recrea problema pentru a-i determina cauza. Trebuie sa va asigurati ca datele personale nu sunt usor de accesat. Asta presupune securizarea sau stergerea lor din dispozitiv, poate chiar si folosirea unor instrumente pentru parola pentru fisierele ce nu trebuiesc a fi vazute de oricine.

Nu pastrati fotografii personale sau destinate exclusiv adultilor

Sa ai o camera personala care sa faca poze de calitate reprezinta un mare plus pentru tehnologia contemporana. Totusi, daca vrei sa imparti fotografii cu o persoana speciala, asta nu inseamna ca trebuie sa le lasi la indemana oricui, in niciun caz sa le lasi nesecurizate pe propriul device. Fie ca aceste imagini au fost facute de tine sau preluate de pe internet, acestea nu trebuie sa se afle in memoria de stocare a aparatului electronic in momentul in care este predat la service.

Totusi, daca alegeti locatia potrivita si o reprezentanta de incredere pentru a va rezolva problemele legate de defectiunile ce apar la laptop sau orice alt dispozitiv, niciuna dintre situatiile de mai sus nu ar trebui sa fie o surpriza, deoarece unicul rol al unui tehnician ce isi respecta clientii este acela de a se concentra exclusiv pe rezolvarea problemei.