Cheia 2: „De ce” – Partea I

Cheia 2: „De ce” – Partea I

Cu cat „de ce” este mai mare, cu atat este mai usor „cum”. —Jim Rohn

Clientii vin la mine atunci cand sunt blocati, opriti sau se lupta sa aiba viata pe care o doresc si cand vor sa-si accelereze progresul sau sa aiba rezultate mai consistente decat obtin, indiferent daca este vorba de afacerea lor sau de viata lor personala.

Unul dintre primele lucruri pe care le adreseaz oricarui client este: „Ce esti angajat sa ai?”

Acest lucru poate fi orice din scopul vietii lor, un obiectiv specific de afaceri sau un obiectiv de viata. Majoritatea oamenilor au o intelegere clara a obiectivului, cum ar fi „construirea afacerii mele”, „o relatie mai buna cu sotul meu” sau „a fi sanatos si in forma”.

Marea intrebare vine in continuare. Le pun simpla intrebare: „De ce vrei asta?”

Raspunsul tipic este un raspuns de suprafata generalizat, fara o conexiune emotionala profunda cu motivatia si scopul lor de baza. A fost preprogramat de atat de mult timp incat nu are o conexiune emotionala actuala si relevanta. Acest decalaj dintre raspunsul lor evident si motivatia lor principala este motivul principal pentru care atat de multi oameni se blocheaza, se opresc, se lupta sau le lipseste consistenta si motivatia.

Simon Sinek, unul dintre cei mai importanti ganditori pe aceasta tema, ne spune in cartea sa, Incepeti cu De ce: Cum inspirati marii lideri pe toata lumea sa ia masuri , ca „toata lumea stie ce face 100% din timp. Unii stiu cum o fac. Foarte putini oameni din organizatii, din lume si propria lor viata personala stiu de ce fac ceea ce fac. ”

Definitia sa de „de ce” este „scopul sau cauza – unica motivatie motrice pentru actiune”. Cunoasterea propriului „de ce” este cheia conectarii cu centrele motivationale profunde ale creierului care inspira actiune. „De ce” va face sa va conectati la scopul dvs. „De ce” iti devine apoi scopul identificat si acest lucru te ajuta sa ramai hotarat.