Ce sunt si cum ne ajuta probioticele?

Ce sunt si cum ne ajuta probioticele?

Studiile clinice au arătat că anumite suplimente probiotice pot ajuta la reducerea simptomelor disbiozei gastrointestinale, cum ar fi excesul de gaz și balonarea. Totuși, acest lucru poate depinde adesea de tipul de tulpini probiotice din supliment.

Căutați un supliment probiotic de înaltă calitate care să conțină mai multe tulpini de bacterii (inclusiv Lactobacillus și Bifidobacterium) și un număr mare de CFU. De asemenea, poate fi cel mai bine să alegeți un probiotic fără lactate, deoarece unele persoane pot fi sensibile la tulpinile de bacterii derivate din lactate.

Când cumpărați un probiotic, asigurați-vă, de asemenea, că alegeți una care utilizează capsule cu eliberare întârziată sau tablete cu eliberare de timp pentru a-și elibera bacteriile dincolo de acidul stomacului. Majoritatea probioticelor folosesc capsule vegetale care sunt distruse rapid în stomac, negând majoritatea impactului lor pozitiv.

De asemenea, este de remarcat faptul că este posibil să experimentați niveluri mai mari de gaz în primele zile de la administrarea probioticului: acest lucru este cauzat de introducerea de noi bacterii în intestin. Dar acest lucru se va reduce pe măsură ce continuați să îl luați.

Renunțați la îndulcitori artificiali

Multe produse dietetice – în special cele etichetate „fără zahăr” – vor conține cantități mari de îndulcitori artificiali, precum sorbitol sau aspartam.

Acestea pot provoca mai mult gaz în intestin, deoarece corpul dvs. nu este în măsură să descompună structurile. Sorbitol este, de asemenea, cunoscut că provoacă crampe și diaree dacă este luat în doze mari. Este, de asemenea, un ingredient major în guma fără zahăr și în soluții dietetice, ambele provocând și înghițirea aerului și înrăutățirea gazului!

Produsele „fără zahăr” tind să conțină foarte puține beneficii nutriționale și, de fapt, pot dăuna sănătății dvs. pe termen lung, astfel încât acestea sunt cel mai bine evitate cu totul.

Încearcă ierburi

Există multe plante medicinale minunate care ajută la calmarea stomacului balonat și permit ca gazul prins să iasă din tractul digestiv.

Unul dintre cele mai bune sunt semințele de fenicul. Semințele de fenicul conțin un compus care relaxează spasmele în mușchiul neted al intestinului, ajutând trecerea gazelor. Puteți mesteca direct semințele sau sorbi un ceai de fenicul după mâncare.

Menta și mușețelul sunt două carminative foarte utile, ceea ce înseamnă că „calmează” intestinul. Ceaiul de mentă și ceai de mușețel sunt disponibile pe scară largă și pot fi beți în orice moment pentru a reduce balonarea.