Modalitati de depasire a depresiei post-natale – Partea a II – a

Modalitati de depasire a depresiei post-natale – Partea a II – a

Îngrijirea și odihna

Nu încerca să fii „super-femeie”. Încercați să faceți mai puțin și asigurați-vă că nu vă obosiți prea mult. Este obișnuit faptul că femeile sunt experții de a fi „ocupați” și „a face totul”. Odihniț-vai în timp ce bebelușul doarme și chiar va faceți timp să vă prioritizați. De-a lungul vieții, dacă dai în mod constant energie, vei rămâne nesatisfăcut. Este important să deveniți conștienți de energia cuiva și să vă asigurați că vă dați mai întâi energia, înainte ca eliberarea să fie imperativă.

Corpul tau a trecut prin trauma nasterii, care este foarte stresanta. Prin urmare, are nevoie de timp pentru a se recupera, astfel că este important să vă luați timp pentru voi înșivă. Lucrurile la fel de simple ca o ceașcă de ceai, sau de duș sau de a asculta muzică va ajuta într-adevăr.

Suplimentele (în special DHA)

Sunătoarea este un remediu pe bază de plante disponibil de la chimiști. Există dovezi că aceasta este eficientă în depresia ușoară până la moderată. Se pare că funcționează în același mod ca și unele antidepresive, dar unii oameni consideră că au mai puține efecte secundare. O problemă este că sunătoarele pot interfera cu modul în care funcționează alte medicamente. Dacă luați alte medicamente, ar trebui să discutați cu medicul dumneavoastră. Acest lucru este foarte important dacă luați pilula contraceptivă orală. Usturoiul ar putea opri administrarea pilulei. Acest lucru poate duce la o sarcină neplanificată.

De asemenea, este de remarcat faptul că se arată că uleiul de pește (conținând DHA) se corelează cu cazurile mai scăzute de PPD. Consumul de DHA în timpul sarcinii – la niveluri atinse în mod rezonabil din alimente – are potențialul de a diminua simptomele depresiei postpartum „, concluzionează cercetătorii de studiu condus de Michelle Price Judge, PhD, RD, membru al facultății de la Universitatea din Connecticut School of Nursing.

Mișcarea

Înainte de începerea oricărui program de exerciții fizice, trebuie să vă consultați cu medicul dumneavoastră și să găsiți un specialist de înaltă calificare prenatală și postnatală. Acestea fiind spuse, există o mulțime de mișcare care poate fi făcută înainte de a „lovit sală de gimnastică”, cum ar fi mersul pe jos.

Nu numai că vă aflați în afara pozitiv beneficiați de obținerea unui aer proaspăt și a vitaminei D. Același lucru este spus pentru bebelușul dvs., care probabil va dormi mai bine odată ce ați fost afară. Exercitarea devine endorfinele tale, ceea ce ajută la ameliorarea simptomelor depresiei. De asemenea, te poate concentra pe ceva pentru tine. Într-o analiză a datelor din 1996 până în 2016, cercetătorii au descoperit că mamele care au rămas active fizic după naștere au prezentat mai puține simptome depresive. În schimb, un studiu a constatat că femeile care au condus un stil de viață mai sedentar au fost, în general, mai predispuse la depresie postpartum, în primul rând. Tipul de antrenament nu contează prea mult. Yoga pentru femeile gravide, întinzându-se și cardio sunt esențial egale în ceea ce privește a face să te simți mai bine.

Grupuri de socializare și de sprijin

Mergeți la grupuri locale pentru mame noi sau grupuri de sprijin postnatal. Vizitatorul dvs. de sănătate vă poate spune despre grupurile din zona dvs. Este posibil să nu vă simțiți ca și cum ați merge la aceste grupuri dacă sunteți deprimat. Vezi dacă cineva poate merge cu tine. Poate f susținerea altor mame noi. Puteți găsi câteva femei care se simt la fel ca tine.

Acceptați ajutorul

Unele culturi cred că simptomele depresiei postpartum sau boli similare pot fi evitate prin ritualuri de protecție în perioada de după naștere. Femeile chineze participă la un ritual cunoscut sub numele de „facerea lunii” (confesiune) în care aceștia petrec primele 30 de zile după naștere odihnindu-se în pat, în timp ce mama sau soacra se ocupă de îndatoririle domestice și îngrijirea copiilor. Deși acest lucru poate părea extrem, merită menționat că posibilitatea de a accepta ajutorul prietenilor, partenerului și familiei poate fi extrem de benefică.

Evitați fumatul, băutura și drogurile

Ceea ce poate părea bun-simț, cu toate acestea, puteți fi tentați de termenul „fix” pe termen scurt. Nu utilizați alcool sau droguri. Te pot face să te simți mai bine pentru o perioadă scurtă de timp, dar nu durează. Alcoolul și medicamentele pot face depresia mai rău. Ele sunt, de asemenea, rele pentru sănătatea voastră fizică.

Majoritatea femeilor se vor îmbunătăți fără tratament în decurs de 3 până la 6 luni. Una din patru mame cu PND este încă deprimată atunci când copilul lor are vârsta de un an. Cu toate acestea, aceasta poate însemna o mulțime de suferințe. PND poate strica experiența noii maternități. Acesta poate stresa relatia cu copilul si partenerul tau. Este posibil să nu aveți grijă de copilul dvs. sau de dvs. însuți, precum și când ați fi bine. PND poate afecta dezvoltarea și comportamentul copilului dvs. chiar și după terminarea depresiei.

Deci, cu cât durează mai mult, cu atât mai bine.

Uneori există un motiv evident pentru PND, dar nu întotdeauna. S-ar putea să vă simțiți în dificultate sau să vă simțiți vinovați pentru acest sentiment, așa cum ați aștepta să fiți fericiți să aveți un copil. Cu toate acestea, PND se poate întâmpla oricui și nu este vina dvs.

Nu este niciodată prea târziu să ceri ajutor. Chiar dacă ați fost deprimat pentru un timp, puteți obține mai bine. Ajutorul de care aveți nevoie depinde de cât de gravă este boala. PND ușoară poate fi ajutată de sprijinul crescut din partea familiei și a prietenilor.